Wednesday 15 October 2014

KEPENTINGAN BIDANG KEUSAHAWANAN

  • Meningkatkan pendapatan negara

Perniagaan seorang usahawan yang bertambah maju menarik pelabur asing dari luar negara untuk melaburkan dalam perniagaan tersebut. Pelaburan itu akan meningkatkan pengaliran pendapatan ke dalam negara. Tambahan lagi, pembayaran cukai hasilan keusahawanan turut meningkatkan pendapatan negara.

  •  Mewujudkan peluang pekerjaan

Keusahawanan mewujudkan industri hiliran dan sampingan yang mewujudkan banyak peluang pekerjaan. Peningkatan peluang pekerjaan meningkatkan pendapatan individu, meningkatkan kuasa beli pengguna dan turut meningkatkan taraf hidup penduduk.

  • Memenuhi keperluan dan kehendak pengguna

Keusahawanan menghasilkan barangan dan perkhidmatan yang baru, berinovasi. bermutu dan selamat digunakan mengikut citarasa pengguna pada kos dan harga yang berpatutan., kuantiti yang mencukupi dan tepat pada masa.

  • Meningkatkan tanggungjawab sosial

Keusahawanan menghasilkan untung yang lumayan kepada usahawan yang menggusahakan. Usahawan yang prihatin terhadap persekitaran akan menggunakan hasil  berlebihan untuk pembangunan masyarakat persekitaran. Oleh itu, hasil tersebut digunakan oleh usahawan untuk pembinaan lebuh raya, pembinaan masjid, memperbaikkan sekolah. Lagipun, menawarkan biasiswa kepada pelajar yang kurang kemampuan dan menyediakan kemudahan asas kepada mangsa bencana alam.





1 comment:

  1. PERKHIDMATAN PEMBIAYAAN LE-MERIDIAN. syarikat pinjaman yang memberi saya pinjaman sebanyak 5,000,000.00 USD Apabila pelabur-pelabur lain yang lain telah mengabaikan tawaran saya tetapi Le_Meridian Funding Service memberi saya pinjaman yang memuaskan. langsung ke pembiayaan pinjaman dan projek dari segi pelaburan. mereka menyediakan penyelesaian pembiayaan kepada syarikat dan individu yang mencari akses kepada dana pasaran modal, mereka dapat membantu anda membiayai projek anda atau mengembangkan perniagaan anda. Hubungi E-mel :::: lfdsloans@lemeridianfds.com Juga lfdsloans@outlook.com atau Tulis pada Whatsapp Nombor pada 1- (989-394-3740) Berpikir Baik,

    ReplyDelete